Natuur cultuur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Natuur cultuur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Natuur cultuur

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

05 Maart 2008 | Indonesië, Batavia

hoi allemaal,

We zijn met een chauffeur naar een aktieve vulkaan gereden. Helaas lag de top in de wolken, waardoor we de rookpluimen niet zagen. In 1963 was de laatste eruptie. Al het zwarte lava om de vulkaan wordt gebruikt voor funderingen van huizen. Hierna naar een ceremonie in een dorpje. Er wordt gegeten en torenhoge pyramides met fruit, groenten en kip worden geofferd. Dit blijft 2 dagen buiten staan waarna het gezamelijk met de familie wordt opgegeten.
Tijdens de ceremonie wordt er gegeten door de mannen van het dorp, die het eten zelf klaarmaken voor deze dag. De vrouwen mogen alleen de offers brengen. Heel anders dan bij ons dus. Iedereen gaat graag op de foto en willen de gemaakte foto bekijken.
Hierna zijn we naar de "heilige water tempel" gereden (hoosbui). Hier wordt ritueel de kwade geest gereinigd of weggespoeld. Zie foto's
Verder hebben we zeer veel rijstvelden gezien.
Hoe is het verder daar, lopen de projecten nog op schema, zonder mij. Jos informeer jij voor mij Mathieu van Engen over deze site. Dan kan hij ook meegenieten.
In Schijndel en Gendt ook alles goed verlopen tijdens de zware stormen, waarin jullie zitten?
Chris geef jij Willie deze site door.
Op 5 maart gaan we naar de "Gili Islands" bij Lombok. Dit is een duik en snorkelparadijs. Op 6 maart is hier een nationale Hindoe feestdag. Op 7 maart is het een rustdag. Geen auto's, brommers en geen restaurants en winkels open, niets dus.
Wij gaan naar het strand met hopelijk veel zon.

Heel veel groetjes
Karin en Jan

• 05 Maart 2008 - 21:36

Joke:

Hallo Karin en jan. mooie natuur mooie
    foto"s maken jullie Nyepi-Balinees nieuwjaar ook nog mee? of is dat die nationale feestdag. ziet er in ieder geval goed uit daar.
    groetjes leen en joke.

• 06 Maart 2008 - 07:10

Joske:

Jan! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooi feestje van!

Groetjes uit Eindhoven!

• 06 Maart 2008 - 10:23

Paul:

Hoi Jan en Karin,
    Die nationale feestdag is natuurlijk georganiseerd vanwege het feit dat jij vandaag Abraham gaat aanschouwen. Hoe ziet die kerel er op Bali uit? Net zo knap als in Nederland? In ieder geval een fijne dag samen en natuurlijk nog een fijne vakantie.