San Francisco - Reisverslag uit Walnut Creek, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Walnut Creek, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

15 Juni 2012 | Verenigde Staten, Walnut Creek

13 juni, Monterey (Califorinia), Bayside Inn.
Vandaag zijn we langs de kust naar Monterey gereden. In het begin reden we door de Californische wijngaarden en was het licht bewolkt. Later langs de kust werd het beter en brak de zon door. Het is een schitterende weg, zoals we zelden hebben gezien. Na een aantal Miles te hebben gereden zagen we een bord met iets van ...elephants... Karin zag het plotseling, het waren dus zeeolifanten, zeer grote logge zeehonden met enorme neuzen. Er lagen honderden van die beesten aan de kust op het strand, op de rotsen en in zee. In zee werden onderlinge gevechten gehouden, waarschijnlijk de mannetjes. Op het strand gooiden de beesten zand over hun logge lijf, tegen de hitte? Het was schitterend om te zien. Verder waren er langs de kust leuke terrasjes met een prachtig uitzicht over de oceaan. Er vliegen geregeld tientallen pelikanen in groepen langs de rotsen van de kust. Mooi gezicht. Bij de parkeerplaatsen zitten ook veel chipmunks (soort eekhoorn) die niet bang zijn van mensen. We moeten oppassen dat ze niet in de auto springen, de schooiertjes!
In de avond is het voor het eerst koud en moeten we een trui aantrekken.

14 juni, Walnut Creek (Califorinia), Best Western.
We vertrokken uit Monterey met een slecht ontbijt. De koffie was heel slap en niet te zuipen, verder had men cake. Het werd dus cake zonder koffie. In de ochtend is het licht bewolkt, maar we hebben nog steeds geen regen gehad. Bij Starbucks gaan we koffie drinken en maken daar gebruik van wifi om nog een hotel te boeken voor vanavond in de buurt van San Francisco. We rijden  naar Carmel en Pacific Grove, leuke gezellige dorpjes met leuke winkeltjes voor onze Kaat! Er zijn hier veel houten huizen met een veranda en schommelstoel  aan de voorzijde. Vanaf Carmel  hebben we de 17 Miles route gereden. Een route langs de kust met prachtige huizen en zeer veel golfbanen (geld zat hier). We zien hier ook weer veel dieren langs de kust zoals chipmunks, zwart blauwe gaai met kuif, herten, zeehonden, zee otters, pelikanen en nog meer vogels. In de middag hebben we weer volop zon, maar ook file zodra we San Francisco naderen.
We hebben inmiddels al 4000 Miles (ongeveer 6400 km) gereden met de Nissan Versa.

15 juni, Walnut Creek (Califorinia), Best Western.
Na een goed ontbijt zijn we met de trein naar San Francisco vertrokken. Parkeren gaat daar blijkbaar moeilijk, vandaar. In het centrum nemen we de bekende open cabel cars, naar Fisherman's Warf. Het is een leuke route over de steile wegen. In de haven aangekomen zien we in de verte de Golden Gate Bridge liggen en aan de andere kant zien we Alcatraz liggen. Willen we Alcatraz bezoeken dan moeten we een week wachten, alles is volgeboekt, helaas. We hebben pier39 bezocht, veel winkeltjes en restaurantjes. Aan de zijkant van de pier liggen ook veel zeehonden en dus ook toeristen met hun camera's. Om de stad te kunnen zien boeken we een "hop-on hop-off" bus toer.  Het is een bus met een open dak. Omdat het al laat in de middag is blijven we op de bus zitten en gaan we morgen o.a. China Town en de wijk Alamo bekijken. Met de bus zijn we over de Golden Gate Bridge gereden. Het is prachtig weer, volop zon, maar ontzettend koud door een koude wind op de brug. Kaatje gaat dan ook binnen zitten. Er gaan 6 banen auto's, een voetpad en fietspad overheen. De brug ligt 120 meter boven zee.
Terug naar het treinstation gaan we met een oude tramtrolley uit uit 1948. We boeken een extra dag bij in dit hotel.