Terug in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Terug in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Terug in Las Vegas

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

20 Juni 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

19 juni, Las Vegas (Nevada), New York New York.
We zijn redelijk vroeg opgestaan, hebben de auto volgegooid met benzine en de koelbox vol met flesjes water en ijs. We vertrekken naar Death  Valley. Het is al erg warm maar in de Valley is het nog warmer. Het gebied is zeer groot en het enorme dal ligt tussen de bergen. Het diepste punt, Bad Water ligt op 86 meter onder de zeespiegel. Het is een grote zoutvlakte. Verderop komen we langs Zabriskie point, gekleurde berghellingen. Het was hier bijna 50 graden. Vroeger werd hier borax gedolven. We rijden door naar Las Vegas en checken in bij het hotel. Het is enorm groot, achtbaan rond de torens, zwembad,  binnen veel restaurantjes en cafeetjes met live muziek, winkeltjes en natuurlijk tig gokkasten, Black Jack, etc. Het is hier een grote kermis.

20 juni, Las Vegas (Nevada), New York New York.
Vandaag een rustige dag, lekker lang uitgeslapen en na het ontbijt (lunch) zijn we naar Down Town gereden. Ook hier is het weer een grote kermis, overal casino's. Op straat komen we een goochelaar tegen, waarvan we sommige trucjes deels kennen, maar hij is zo vingervlug. Hij doet de truc met de zwevende kaarten, maar nu ook met een zwevende munt. Ook doet hij de wel bekende verdwijn truc van het rode doekje. Hij trek veel publiek en haalt hiermee flink wat dollars op. We zijn nog even bij Golden Nugget gaan kijken, hier is een zwembad met een glijbaan die door een bassin gaat met haaien, ook weer indrukwekkend! In de middag hebben we lekker gezwommen en aan het zwembad gelegen. S'avonds in Down Town nog wat gegokt. Er waren live muziek optredens op straat, goochelaars, kunstenaars en look à likes. Dit alles onder een zee van verlichting!

21 juni, Las Vegas (Nevada), New York New York.
Rustdag. Nog even lekker gezwommen bij het hotel. Twee nieuwe  hotels geboekt voor de laatste drie nachten. De vulkaan bij het Mirage hotel gezien en de hotels Venetian, en Pallazzo.