Aan de Pacific - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Aan de Pacific - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Aan de Pacific

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

12 Juni 2012 | Verenigde Staten, Santa Maria

10 juni, Los Angeles (California), Days Inn of Glendale.
Ook in dit hotel waren we te vroeg net als gisteren. We zijn doorgereden naar Hollywood en hebben daar de  Walk of Fame bezocht. Vele sterren zoals Marilyn Monroe, David Bowie, Roger Moore, etc. Ook een kopie van Michael Jackson liep daar rond evenals Minnie Mouse, Batman en nog meer van die types.
Ik zei tegen Batman, "Who are you?" hij zei "I am Batman", ik weer "You look like Robin!", .... het was maar een klein manneke.
Nadat we bij het hotel hadden ingecheckt, zijn we naar Beverly Hills gereden. Tussen Hollywood en Beverly Hills is het volop feest op straat en in de kroegen. Mannen en dames dansen in hun onderbroekje op een podium. Er zijn veel mannen. Nu zien we het, we rijden door een soort gay feest.
In Beverly Hills rijden we wat rond in de omgeving van Sunset boulevard. Het zijn prachtige grote huizen in mooie straten met veel palmen en andere grote bomen. De meeste huizen zijn tegen een steile berghelling gebouwd.
De winkelcentra in Glendale (LA) zijn schitterend, voetgangerspromenade met theaters, restaurantjes, terrasjes.

11 juni, Los Angeles (California), Days Inn of Glendale.
Soms krijgen we de krant in het hotel, zoals ook vandaag. De krant ligt dan voor de deur van de hotelkamer. Vandaag zijn we naar Universal Studio's geweest. Het is een leuke dag vol entertainment. House of Horror Frankenstein; dat was inderdaad flink schrikken, 4D Shrek, Jurasicpark ride met een steile afdaling op het einde, mummie ride; soort achtbaan, waterworld; show met veel spektakel, en nat publiek, Terminator 3D, special effects, show met dieren, optreden van de Blues Brothers. De film studio tour met King kong, waar films zijn opgenomen van Hitchcock, CSI, Jaws, etc. Regeneffecten en overstromingen. Nagemaakte straten van New York, Mexico en het wilde westen, etc. Een neergestort vliegtuig. Van alles! Dit was de moeite waard, zelfs voor 50 plussers zoals wij. Glendale is een mooie deel van Los Angeles.

12 juni, Santa Maria (Califorinia), Travelodge.
We zijn langs de Pacific kuststreek gereden, prachtige weg, vanaf Ventura (bij Los Angeles) richting Santa Maria waar we gaan overnachten. In Santa Barbara zijn we gestopt en heeft Karin wat gewinkeld. Met de elektrische bus zijn we naar de pier, werf gereden. Santa Barbara is een mooie gezellige badplaats, met leuke winkeltjes en terrasjes. Het heeft een beetje een Spaans, Italiaans uitstraling. Het enige minpunt is dat we in de verte in de oceaan enkele olieplatformen zien liggen.

• 13 Juni 2012 - 20:19

Joke:

Hoi dat is wel genieten daar van al dat moois.Ziet er goed uit en een heerlijk weer zal wel tegen vallen als je weer hier komt in dit koude kikkerlandje.

• 14 Juni 2012 - 18:16

Chris En Carla:

Hallo vakantievierders. Hier is alles oke, alleen het weer is nog niet alles.
    Het feest van Willie , Paul en Peter was fantastisch. Verder gaat alles zijn gangetje.

Groetjes Chris