Yosemite en Sequoia park - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Yosemite en Sequoia park - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Yosemite en Sequoia park

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

19 Juni 2012 | Verenigde Staten, Ridgecrest

16 juni, Walnut Creek (Califorinia), Best Western
Vandaag na wederom een goed ontbijt, vertrokken naar San Francisco met de metro/trein (Bart). Het is weer perfect weer,  nog warmer dan gisteren. Eerst een toertje genomen met de cable car en daarna met de hop-on hop-off bus de wijk Alamo bezocht. Schitterende oude houten kleurrijke huizen. Hierna hebben we de wijken China Town en Little Italy bezocht. In China Town hebben  we nog Sushi gegeten. Aan de bar kwamen kleine bootjes langs en de gerechten die je wilde kun je eraf pakken. Elk bord had een ander motief en prijs. Terug naar de Metro zijn we in  een overvolle bus vol met Chinezen bepakt met groenten en fruit gereden. Het leek wel of we in Azië zaten. S'avonds nog even lekker bij het zwembad gezeten, even lekker afkoelen.

17 juni, Merced (Califorinia), Travelodge
Vandaag zijn we door het Yosemite national park gereden. Helaas hebben we weinig dieren gezien en dus ook geen beren op de weg. Het is wederom enorm warm, we zien brandweerwagens en de status van het brandgevaar wordt langs de kant van de weg aangegeven als "extremely". Yosemite is een prachtige omgeving met rivieren, rotsen, watervallen en veel hoge bomen. We zien bergbeklimmers een enorme steile rots  beklimmen. Ze zijn alleen te zien met een verrekijker of telelens, zo hoog zitten ze.
In de avond besluiten we om de Tiago pas niet te rijden, maar naar het Sequoia national park te gaan en van daaruit naar Death Valley.

18 juni, Ridgecrest (Califorinia), Economy Inn (redelijk)
We zijn naar het Sequoia national park geweest en hebben daar de enorm grote Sequoia bomen gezien. Hierna zijn we doorgereden naar kings canyon, een mooie route door een canyon langs de rivier. Er wordt gewaarschuwd voor beren, maar helaas weer geen beren gezien. Hierna zijn we afgeweken van de navigator en hebben voor een kortere route gekozen door de bergen, althans dat dachten we. In het begin reden we door een prachtig landschap met veel nectarines en sinaasappel bomen. Daarna kwamen er veel ranches en kleine pittoreske dorpjes. Dan wordt aangegeven dat de eerste 90 km geen benzine te krijgen is. We rijden 90 km lang door de bergen met continu haarspeldbochten, de auto slurpt benzine en we vragen ons af of we dit nog wel halen, het wordt ook al donker. In de 90 km hebben we slechts twee auto's en een vrachtwagen gezien.  In het eerste dorpje dat we aandoen kunnen we tanken, gelukkig. Het is inmiddels pikdonker en we moeten nog 110 km zonder straatverlichting maar wel met af en toe katte-ogen op het midden van de weg. We komen laat aan in het dorpje Ridgecrest. We doen een vlugge hap en doen daarna via "priceline" een bod op een goed hotel in Vegas. We hebben beet....hotel New York New York voor drie dagen.

• 19 Juni 2012 - 15:13

Marianne:

Het ziet er allemaal prachtig en indrukwekkend uit, ben benieuwd naar de uitgebreide verhalen als jullie weer thuis zijn. Vergeet niet uit te rusten, want ook daar heb je vakantie voor! Doeiiii

• 20 Juni 2012 - 09:46

Joke:

Hoi luitjes wat een mooie foto s weer.
    Ik wist niet dat Amerika zo,n mooi land was ,daar is heel wat moois te zien nog een fijne vacantie geniet er nog van.