De eerste dagen, al veel gezien - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu De eerste dagen, al veel gezien - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

De eerste dagen, al veel gezien

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

25 Mei 2012 | Verenigde Staten, Torrey

21 mei.
We hebben een geschreven ticket gekregen in A'dam, maar alles komt toch goed.  In Chicago ontmoeten we een man met punk haar, een echte Amerikaan. Hij heeft dus ook meerdere auto's. Ik zeg hem dat de vliegtuigen in Europa veel groter zijn, hij kijkt me raar aan. Na wat lallen ga ik weer bij Karin zitten en even later kijken we samen naar de man, zijn punkhaar is verdwenen. Dit bleek op z'n pet te zitten. De vlucht naar las vegas ging goed. Ik zat naast een blaaskaak, ook Amerikaan, hij had het hoogste woord en bleef maar praten. Ik zei dat ik ging slapen. Karin en ik  hebben enkele uren geslapen. We hadden een goede landing, we stonden aan de grond zonder iets te hebben gemerkt van de landing. Vanuit de luchthaven zijn we met een shuttlebus en trein naar Alamo gereden voor de autohuur. Hier kregen we weer met een vervelende Amerikaan  te maken. Hij zei dat we een fiat500 kregen, die we niet besproken hadden. Hij naaide me op, de klootzak. Hij wilde regelen dat we gingen bijbetalen voor een nog grotere bak. We gingen niet akkoord, waarna hij zei dat we een auto konden uitkiezen. We kregen uiteindelijk meer dan we hadden verwacht. We hebben een Nissan versa, vergelijkbaar met een Toyota ........,  een wennen met de automaat en door naar het hotel Tuscany. We hebben het hotel vanuit het vliegtuig zien liggen. Het is een luxe hotel, hele hele grote kamer met keukentje, zithoek en twee grote tweepersoons bedden, tv badkamer met bad en douche. Perfect dus. We moeten alleen helaas bijbetalen, ik dacht dat ik voor 2nachten had geboekt, maar dit is dus een vergissing. We zitten vlakbij de hele hele grote hotels, gigantisch groot met shows buiten de hotels, bij bellagio hebben we de fontein show gezien. Wat fastfood gegeten en met de taxi terug naar ons hotel.

22 mei
We zijn naar de wallmarkt gegaan om wat eten te halen. Een tempex koelbox voor in de auto, drinken een broodjes kaas. Lekker. Inde middag zijn we gaan zwemmen bij het hotel.  Leuk met veel palmbomen en kunstgras. Hierna zijn we weer naar de hotels gegaan. In een heel groot winkelcentrum pizza gegeten, heel lekker en heel groot, samen een small one  genomen. Uit de grond gaan de vloeren omhoog en plots wordt er een modeshow gelopen. Hierna zijn we naar threasure Island hotel geweest met een boot show, leuk met veel vuur. Hierna naar hotel Venetian, ook leuk venetië is nagemaakt met gondels etc. We zijn moe en pakken de auto en gaan terug naar het hotel, hier checken we de mail en maken een nieuw mailaccount aan van google. Die van de KPN werkt niet goed hier in de states. We gaan slapen.

23 mei.
We checken uit in het hotel en gaan naar Zion. Dit is een canyon. Het is er erg mooi, met een shuttlebus kunnen we op diverse plekken uitstappen. Goed geregeld. We zien herten en vele eekhoorns? Karin denkt dat het andere beesten zijn maar ze lijken op grote eekhoorns. We zien veel roofvogels. Hierna zijn we richting Bryce canyon gereden op zoek naar een hotel. Allemaal duur, boven de 100 dollar of nog meer, ook BB is hier duur 149 dollar. We rijden maar verder, want het wordt al laat. Uiteindelijk vinden we een soort motel voor iets meer dan 60 dollar. Eenvoudig, met koelkast en een vieze douche, waarvan we geen gebruik maken. We zijn in Kanab gaan eten, 25 km van ons motel, eerder zat er niets.  Een heel goed restaurant met goede bediening. Candy is onze service. We betalen er ook voor.

24 mei.
We gooien de sleutel in een box, gaan tanken en vertrekken richting Bryce canyon. Mooie wegen tussen de bergen. Bij een tankstation nemen we broodjes en koffie. Hierna naar Brice canyon. De toegang is al betaald, in Zion hebben we een ticket gekocht voor alle parken, 80 dollar. We rijden naar het einde van de canyon en doen op de terugweg alle stops. Het is ontzettend mooi. Dan zie je op de vele foto's die we hebben gemaakt. Er zitten tamme raven. We rijden door naar Capitool reef, het is een lange weg door de bergen, heel hoog en soms voor ons gevoel heel heel gevaarlijk, over de top van de berg. We vinden in Torrey een slaapplaats en eten daar, een kamer weer met 2 grote tweepersoons bedden koelkast, koffie, tv en een schone douche. We zitten hoog, boven de 2000 meter.