In Moab, Arches en canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu In Moab, Arches en canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

In Moab, Arches en canyonlands

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

26 Mei 2012 | Verenigde Staten, Moab

25 mei

Vandaag naar Capitol Reef gereden en natuurlijk weer een heleboel bergen gefotografeerd. Als je denkt een mooie omgeving te zien wordt het om de bocht weer mooier, niet uit te leggen moet je gewoon een keer gezien hebben.  Van Capitol Reef doorgereden naar Moab een levendig dorp kort bij Arches en canyonlands . Maar een kamer vinden was niet zo makkelijk want we hebben een lang weekend (Pinksteren) en alles wat redelijk van prijs i s zit natuurlijk vol, na lang zoeken kwamen we er achter dat ook wat duur is bijna vol zit dus maar gauw een kamer geboekt voor het een nacht slapen in de auto werd. We hebben wel een comfort auto gehuurd maar of hij ook comfortabel  slaapt weet ik niet en wil ik ook liever niet weten. Het lijkt wel of heel Amerika naar Moab is gekomen. Wat een drukte. Na een kopje koffie zijn we naar de Arches gereden en hebben weer ongelofelijke bergen en arches(bogen) gezien. Helaas kan ik niet alles goed bekijken omdat het echt veel klimmen is en dat ook nog eens op een hoogte van 1700meter. We hebben Arches niet helemaal kunnen bekijken en gaan morgen weer verder met de route en pakken dan ook gelijk Canyonlands erbij. Nu eerst even wat boodschappen doen en dan wat eten wordt nu dus een hamburger bij Wendy's en dan naar een heerlijk bed.

26 mei
Vandaag weer gestart met Arches maar er staat zoveel wind dat je bijna wegwaait en dat laat zich ook zien in de panorama's ver weg  lijkt het heel erg mistig maar dit is dus allemaal opstuivend zand. Jan is naar een boog van wel 100 meter doorsnee gelopen. Het was een flinke  wandeling met veel klimmen en veel wind. Hierna zijn we doorgereden naar canyonlands met diepe afgronden en uitgesleten gronden door rivieren. Het was erg indrukwekkend. Maar helaas door het vele stof was het vergezicht ook hier minder. Morgen gaan we een volgend dorp opzoeken waar we kunnen overnachten

• 27 Mei 2012 - 21:23

Joke:

Hallo luitjes geweldige mooie foto s
    wat een prachtige omgeving zal inderdaad wel indrukwekkend zijn.
    wij wensen jullie nog een fijne vacantie toe.