Bloedheet - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Bloedheet - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Bloedheet

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

07 Juni 2012 | Verenigde Staten, Palm Springs

7 juni, Palmsprings (California), Doral Dessert Princess.
Na 3 uur rijden komen we aan bij het hotel. Bij het hotel ligt een prachtige golfbaan, waarover we uitkijken vanuit onze kamer. Het is hier weer ontzettend heet, 40 graden. Alles is hier dor, met uitzondering van  de palmbomen en de golfbanen, die met veel sproeien groen worden gehouden. Bij binnenkomst in Palm dessert, slaan we af bij Bighorn. We dachten dat we hier even konden stoppen, maar moeten van de security omdraaien en verder rijden. Later hoorden we van Amerikanen in het zwembad van ons hotel dat hier veel filmsterren en o.a. Dhr. Gates een huis hebben. We maken wat grappen onderling. Van Nederland hadden ze nog nooit gehoord, maar ik had wel een leuk accent.  Ik vertel hen dat we in Nederland echte kastelen hebben en dat ze hier van plastic zijn. Daarna zijn we naar het centrum van Palmsprings gereden om een hapje te gaan eten, blijkt er een soort van jaarmarkt/ braderie te zijn,  maar er worden ook kunstwerken gemaakt.

8 juni, Palmsprings (California), Doral Dessert Princess.
Vandaag zijn we naar het national park Joshua Tree geweest. Aparte bomen. Het was wederom heet vandaag, 40 graden. Op de weg terug hebben we een klein dorpje bezocht en hebben lang geklets met de eigenaars van een winkeltje, die ons wat advies hebben gegeven over Los Angeles en omgeving.
In Palmsprings hebben we nog leuke foto's gemaakt van een beeld van Marilyn Monroe, die hier heeft gewoond. Morgen gaan we naar Los Angeles, we hebben zojuist via "priceline.com" een hotel geboekt bij Hollywood. Palmsprings is in de avond heerlijk maar overdag is het te heet, ook voor het zwembad.

9 juni, Simi Valley  (California), Extended Stay America.
Bij het hotel aangekomen, moesten we wachten  om in te checken. We zijn daarom doorgereden naar Santa Monica en Venice Beach  in LA. Het is hier enorm druk op de snelweg, vijf of meer banen vol met auto's en dus ook files. In Venice Beach  is het een beetje een flowerpower tijd. Er wordt gebasketbald, getennist, geskateboard en  gesurft, er zijn veel mensen met skeelers  en mensen op allerlei soorten fietsen, er wordt muziek gemaakt, veel mensen met tatoo's,  veel winkeltjes, er zijn artiesten die proberen wat bij te verdienen met hun kunsten, etc. Er loopt van alles rond, het is een grote kermis. Ik dacht dat drugs hier verboden was, maar heel Venice ruikt naar weed. Het is wel leuk om dit te hebben gezien. Het parkeren was hier een ramp i.v.m. de drukte, het is zaterdag!
 We hebben naar een hotel gezocht in Santa Monica maar deze zijn erg duur, vooral aan de kust. We zoeken dus een ander plek. In het hotel aangekomen besluiten we om naar Glendale in LA te gaan, kort bij universal studio's. Het is hier mooi zonnig weer en de temperatuur is hier perfect t.o.v de hitte in Palmsprings. De hotels zijn hier ook perfect, de kamers hebben bijna altijd een  koelkast en koffiezetapparaat, soms met een magnetron en soms een keukentje. Het zijn altijd grote kamers met een grote badkamer, alles is hier groot.
NEDERLAND verloren!! Hoe kan dat nou? Het zal moeilijk worden.... Duitsland, Portugal.

• 11 Juni 2012 - 09:03

Marianne:

Hoi, Ziet er allemaal wel goed uit hoor. Makkelijk he, zo'n Ipad, dan kun je alles meteen vastleggen.
    Ben jaloers!! Ik wil ook weg uit dit regenachtige, wisselvallige Nederland.
    En Jan, laat Nederland maar verliezen, dat komt ons dit jaar beter uit.
    (overige lezers, u hoeft niet te reageren).
    Geniet nog van de volgende weken!