Middellandse zee - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Middellandse zee - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Middellandse zee

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

28 Augustus 2013 | Turkije, Istanbul

28 aug 2013, Middellandse zee.
We slapen uit tot 11 uur en slaan dus het ontbijt over. We starten met de Indonesische brunch. Heerlijk eten, beef saté, reuze garnalen, etc. We ontmoeten twee Australische vrouwen, die ook veel hebben gereisd. Soms maakte ze cruises van 45 dagen. Ik vertel ze dat de Australiërs veel geld hebben. Na de brunch gaat Karin naar een infosessie over Mykonos, Kusadasie en Rhodos. Ik ga naar een workshop fotobewerking en leer er nog wat van. Hierna gaan we zwemmen. Ook hier ligt alles klaar, de handdoeken en bedjes. Het is een open zwembad op dek 9 met een schuifbaar dak en bubbelbaden. Het dak is nu open, het is prima weer, ik schat 27 graden. Ook hier heeft men weer volop eten, Mexicaans, hamburgers met friet. Kaatje haalt een taco en drinken. S'avonds is het een formeel diner. In gala dus. We komen bij twee van oorsprong zuid Afrikaanse dames te zitten. De ene woont nog in Zuid-Afrika en de andere in Australië. Het eten is wederom heel goed, ik neem vooraf kreeft, hierna een Italiaanse salade en als hoofdgerecht zalm. Ook weer een lekker toetje na daarna nog een koffie. Het is gezellig met deze twee al oudere dames. We nemen een wijn pakket, drie flessen Merlot voor 110 dollar, dat is hier goedkoper dan elke keer een glas van meer dan 7 dollar. Uiteindelijk is het toch wel leuk geweest, alle mannen in pak met stropdas en de vrouwen in gala. Na het eten gaan we nog even naar het theater, zang en dans. Om half twaalf gaan we naar bed, want morgen willen we tijdig aan wal gaan op Mykonos.