Mykonos, Griekenland - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Mykonos, Griekenland - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Mykonos, Griekenland

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

29 Augustus 2013 | Griekenland, Mykonos

29 aug 2013, Mykonos (Griekenland)
Als we wakker worden ligt het schip voor het Griekse eiland Mykonos. Vanuit de boot zie je de witte huisjes met blauwe deuren en ramen. Het ziet er leuk uit. Vanuit het balkon zie ik hoe de reddingsboten te water worden gelaten. Onder ons balkon hangen de reddingsboten in takels. We gaan ontbijten en melden ons om te vertrekken. Alles is perfect georganiseerd. Met een reddingsboot gaan we aan land. Het schip ligt namelijk enkele honderden meters van de kust. In een reddingsboot gaan 150 mensen. Het is nog vroeg en de vissers verkopen vis in de haven aan de lokale bevolking. We vragen waar we een brommer of scooter kunnen huren en lopen daar naar toe. We huren een scooter. We bezoeken enkele stranden, terrasjes en een klooster. Het is erg warm en het lijkt erop dat we gaan verbranden. We kopen onderweg ergens zonnebrand, hopelijk helpt dit nog. We pakken nog een terrasje in de haven en gaan dan weer terug naar de boot. We gaan hier nog even zwemmen en luieren. In het eerste zwembad zien we dat alles wordt omgebouwd tot een Griekse barbecue diner. Na het zwemmen gaan we naar de Griekse barbecue. Ook dit eten is weer heerlijk, vooral de tonijn met garnalen en de baklava. Na het eten gaan we naar dek 3. We nemen een strandbed en kijken uit over Mykonos. Er komen en gaan nog steeds reddingsboten (tender) naar Mykonos. Om 22:00 uur komt de laatste tender binnen en een uur later vertrekt de boot naar Kusadasi.