Rhodos - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Rhodos - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Rhodos

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

31 Augustus 2013 | Griekenland, Rodos

31 aug 2013, Rhodos (Griekenland)
Als we wakker worden zijn we in Rhodos gearriveerd, we gaan ontbijten en tijdens het ontbijt krijgen we te horen dat de boot nietwaar Israël gaat i.v.m. de dreiging van Amerika aan Syrië en van Syrië weer aan Israël. In Israël zijn gasmaskers uitgedeeld. We doen nu 3 andere plekken aan Bodrum, Antallia en nog een haven in Griekenland waarvan ik de naam niet ken. Jammer....dit is de 2e keer dat Israël wordt gecanceld. We gaan van boord en gaan naar de old Town van Rhodos Town. Het oude stadsgedeelte is door een stadsmuur met vele torens omgeven. We gaan wat shoppen en nemen een terrasje. Hierna doen we een hop on hop off trip door de stad. We gaan terug naar de boot en nemen een lunch, daarna nog een lekker ijsje en gaan zwemmen op de boot. Om 6 uur vertrekt de boot richting Bodrum. We gaan dineren en komen aan tafel te zitten met een Amerikaans stel. Het is wederom gezellig en het eten is goed. We blijven lang zitten tot na 22:00 uur. De vrouw van de Amerikaan is een aardige vrouw en hij heeft 3 auto's een groot huis en zijn kinderen hebben een hele goede baan. Zo kennen we de Amerikanen weer. Maar het was toch gezellig, ze vragen of we morgen weer met hun willen eten, Karin geeft een verkeerd antwoord en we gaan..Goodbye! We gaan nog even naar een klassiek piano viool optreden, daarna even naar de theaterzaal, er is een muziek optreden. Daarna nog even naar de pianobar, hier zit dagelijks een artiest die diverse meezingers speelt. Sammy's Davis', Elton John etc. We gaan naar de kamer, de reling van het balkon is geschilderd en een tussenschot klappert. We melden het en even later wordt het provisorisch gemaakt. We kunnen gaan slapen.