Kusadasi - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Kusadasi - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Kusadasi

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

30 Augustus 2013 | Turkije, Kusadasi

30 aug 2013, Kusadasi (Turkije)
Als ik wakker ben en de gordijnen open maak, zie ik dat we naast een ander groot cruise schip liggen. We hebben de stad bezocht, een beetje gewinkeld en met een dolmus zijn we naar Efese gegaan. Een oude stad waar vroeger meer dan 200.000 mensen hebben geleefd. De stad had meerdere amfitheaters, een bibliotheek van 2 etages, marmeren wegen. Op de weg terug gaan we met een ander Nederlands stel, die een taxi hadden geregeld. We gaan nog even langs bij een lederwinkel voor de provisie van de taxichauffeur. Terug in Kusadasi gaan we nog wat shoppen. Terug in de haven komen we in een taxfree winkel en maken daar ons Turks geld op aan wijn en aftershave. We gaan weer aan boord en zien later hoe het schip naast ons en daarna ons schip de haven verlaten. de loods gaat aan boord en wordt enkele honderden meters uit de kust weer opgepikt door een soort sleepbootje. Ik trek de lange broek aan en we gaan weer lekker dineren. De dinerkaart is elke dag anders. Ook vandaag is het wederom perfect. Het is wel elke dag een 4 gangen diner en koffie na. Alles is goed georganiseerd. De kamer wordt 2 keer per dag schoongemaakt. S'morgens wordt het bed opgemaakt met een siersprei en een kussentje, s'avonds wordt dit weer weggehaald zodat we zo in bed kunne stappen. We krijgen dan ook elke dag een lijst voor eventueel ontbijt op de kamer, een beest gevouwen van een handdoek en 2 chocolaatjes. Dagelijks krijgen we post van wat we kunnen gaan doen, informatie over het weer etc. We kunnen ook elke dag fruit op de kamer krijgen.