Klein dorpje Bluff - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Klein dorpje Bluff - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Klein dorpje Bluff

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

27 Mei 2012 | Verenigde Staten, Bluff

27 mei
Vandaag i.v.m het slechte weer van  gisteren eerst nog naar een paar uitkijkpunten van Canyonlands geweest.
 Kop koffie gepakt in Moab. We rijden door naar het plaatsje Bluff waar we bIj aankomst stoppen bij een restaurant met oude auto's voor opnieuw een bekske koffie. Lekker op het terras. Ook zitten hier veel kolibries, die met een soort hangende drinkbakjes worden gelokt. Leuk om te zien, soms wel 5 bij elkaar. Het is een heel klein dorpje, 20 huizen in 1 straat. We vinden een lodge, vrij eenvoudig met een aardige gastvrouw. Het is inclusief ontbijt, voor de eerste keer deze vakantie. We leggen onze spullen in de kamer en rijden door naar Monument Valley. Het is een mooie rit, met veel rotsen. We zien op 50 km afstand Monument Valley liggen. Het is dus gigantisch groot. Het is een prachtige omgeving...... Ook John Wayne vond dit.
28 mei.
Nadat we een goed ontbijt hebben genuttigd vertrekken we uit Bluff. We vullen onze koelbox aan met ijs zodat alle drank lekker koel blijft in de auto voor onderweg. We komen opnieuw langs monument Valley. Het is ontzetten warm. We maken een tussenstop bij het Navajo monument. Dit zijn huizen van de indianen in een rots. Op de terugweg zien we een dier oversteken. Het lijkt op een wolf. We rijden terug en de wolf doet opnieuw een poging om de weg over te steken, vlak voor onze auto. Het is inderdaad een wolf. Hij kijkt ons aan en gaat verder de bossen in. We rijden door naar Page aan het Powel meer. We vinden een motel met zwembad en gaan naar de Glen canyon, en de dam.

• 28 Mei 2012 - 08:46

Harold99:

Hoi Jan en Karin, wat lekker allemaal daar! Veel plezier

• 29 Mei 2012 - 07:58

Anke:

Hey luitjes,
    het is weer heerlijk om jullie reis/verhaal/en schitterende foto`s te volgen/zien. indrukwekkend hoor! Geniet er van - en blijf het vooral vastleggen! Veel liefs

• 30 Mei 2012 - 12:54

Nicky:

Hoi Karin en Jan,
    Leuke verhalen en mooie foto's. En wij maar werken! Fijne tijd nog in de states, geniet ervan!

Groet,
    Nicky

• 01 Juni 2012 - 15:24

Pat En GJ:

Hallo Jan en Karin, erg leuk om jullie zo te volgen op deze site. Indrukwekkende verhalen en mooie foto's. Geniet ervan saampjes!!
    Het weer is in ieder geval beter als hier.

Groetjes uit Bemmel,
    Patricia en Geert-Jan

• 05 Juni 2012 - 12:16

Chris En Carla:

Proficiat Karin, we zitten met smart op het grote feest te wachten. Hier is alles okee. Een week goed weer gehad, maar vanaf zondag erg veel regen. Gisteren was het maar 8 graden, net zo koud als met de kerst.

Groetjes Chris an Carla.