Grand canyon - Reisverslag uit Cameron, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Grand canyon - Reisverslag uit Cameron, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Grand canyon

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

31 Mei 2012 | Verenigde Staten, Cameron

29 mei
Vandaag zijn we naar de antilope canyon geweest. Het zijn uitgesleten rotsen waarbij het  daglicht kleur aan de wanden geeft. Ik  heb mijn camera verkeerd ingesteld, bijna alle foto's zijn mislukt. Gelukkig heeft Karin wel mooie foto's gemaakt. Hierna zijn we naar de Horseshoe bend gegaan, een kronkel in de colorado rivier in de vorm van een hoefijzer.  Omdat het hier zo ontzettend heet is gaan we s'middags lekker zwemmen in het Lake Powel meer maar we zijn de zonnebrand vergeten...stom..stom..stom. Ik dus verbrand. Tegen de avond zijn we naar de Marble canyon geweest. Foto's proberen te maken van Navajo indianen maar helaas dit willen ze niet.nog even aan de Colorado rivier gezeten en toen weer terug naar Page voor het eten. Het steak house met live muziek van Johnny Cash tot de Stones heeft een gezellig terras met een mooi uitzicht over de Glen Canyon  en goed eten met Budbier.

30 mei
We willen gaan ontbijten maar zijn de sleutel van de kamer kwijt. Na even zoeken vinden we de sleutel, hij staat nog op de voordeur aan de straatzijde. We hebben dus geluk. We checken uit en gaan richting Kanab en dan naar de Grand Canyon, de noordkant. In de canyon maken we enkele foto's van de diepte en gaan dan met knikkende knieën terug. Hoogtevrees?? Het is zo groot dat het moeilijk is om een totaalbeeld vast te leggen. Onderweg eten we een Burger, in een gewoon restaurant. Het is hier veel burger of steak (met vet en pezen). Er zijn hier ook veel gezellige knusse restaurants, zoals Wendy, Denny, Burger King,  Mac Donald, Subway!!
We rijden verder naar Grand Canyon zuid. Het is al donker en het eerste motel zit vol, we rijden dus weer verder en vinden een motel dat nog een slaapplaats heeft, we nemen de kamer ongezien, het is al laat. De kamers is iets minder van kwaliteit, wel met een leeg zwembad. Karin ziet dat de wc niet doortrekt. Dus ik ga een monteur regelen, of korting. De eigenaar regelt een monteur. Die komt met een ontstopper en gaat buiten aan de achterkant kijken. We zien hem niet meer terug. Vreemde vogel!

• 01 Juni 2012 - 20:36

Toon En Marianne:

Hallo vakantiegangers.
    Zojuist alle verslagen nogmaals gelezen en de foto's bekeken. Wat ziet het er allemaal geweldig en overweldigend uit. Ik heb me nooit zo verdiept in Amerika, maar daar is toch heel wat moois te zien, fijn dat we zo met jullie kunnen meegenieten. Veel plezier en veilige kilometers.
    Groetjes uit Bemmel

• 05 Juni 2012 - 21:44

Marc:

Gefeliciteerd met je 50ste verjaardag SARAH!!
    Groetjes Marc