Bij San Diego - Reisverslag uit Chula Vista, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu Bij San Diego - Reisverslag uit Chula Vista, Verenigde Staten van Karin en Jan Velden - WaarBenJij.nu

Bij San Diego

Door: Karin & Jan

Blijf op de hoogte en volg Karin en Jan

03 Juni 2012 | Verenigde Staten, Chula Vista

2 juni, Yuma (Arizona), Travelodge.
We zijn in Yuma gearriveerd, dit is plaatsje aan de Colorado rivier en bij  de Mexicaanse grens. Ik pingel over de prijs van het motel en krijg wat korting. Ze vragen waar ik vandaan kom, Amerikanen pingelen namelijk niet.  We hebben een oude gevangenis bezocht, die in 1909 is gesloten. Indrukwekkend! Hierna zijn we bij de lodge gaan zwemmen, het is nl. weer bloedheet (40 graden). We boeken voor morgen een  hotel bij San Diego via internet. We eten Mexicaans, heerlijk.. Taco's en buritto's. Er wordt hier zowel Spaans als Engels gesproken.

3 juni, Chula Vista bij San Diego's (California),  Good Nite Inn
We vertrekken uit Yuma, de eigenaresse geeft nog enkel tips voor te overnachten in San Diego. In de staat California worden we gecontroleerd op het invoeren van o.a. fruit en andere etenswaren. Jac en Wilma we hebben nog aan jullie gedacht. Verderop rijden we door de woestijn en zandduinen en rijden een heel stuk naast de grens met Mexico. Deze is omgeven door een hoog hekwerk. We moeten nogmaals twee keer stoppen voor een Border Control. Er wordt gecontroleerd met honden, camera's en bewapende militairen. Waarschijnlijk voor drugs of mensensmokkel. Als de militair in de auto kijkt, mogen we doorrijden met onze eerlijke gezichten. Verder zien we weer de border control de bergen in gaan met politiehonden. Op deze weg hebben we meer politie gezien dan in alle voorgaande dagen bij elkaar. Hier in Chula Vista is het prachtig weer en een stuk koeler (29 graden) dan in Yuma. We komen vanuit de woestijn en rijden een weelde van bloemen en planten in. Opnieuw een hele andere omgeving. Er zijn hier veel  wegen met 5 of meer banen en als je niet doorrijdt wordt je links en rechts ingehaald. Op de snelweg door de stad zien we plots een enorm groot vliegtuig op een 10 tal meters boven ons, we schrikken ons rot en kijken naar rechts en zien dat daar de landingsbaan is. S'avonds zijn we naar Old Town gegaan, hier zijn allemaal gezellig Mexicaanse restaurantjes en winkeltjes. We eten en drinken ons hier strak.

4 juni, Chula Vista bij San Diego's (California),  Good Nite Inn
We hebben enkele nachten in dit hotel bijgeboekt, zodat we hier in San Diego ook Kaatjes verjaardag vieren. Vandaag zijn we met de treintrolley naar oldtown, gaslamp quarter en seaport village geweest. In gaslamp quarter hebben we gegeten, gezellige restaurantjes met gaslampen (buiten). In Seaport village hebben we het vliegdek schip USS Midway bezocht. Leen dit was iets voor jou. Het weer was helaas minder dan de voorgaande dagen. We hebben vandaag voor het eerst grauwe wolken gezien in de states. Het was dan ook frisjes. Op de treinstations hangt een beetje een grimmige sfeer zodra het donker wordt. Er lopen veel daklozen rond met slaapzakken onder hun arm. We zagen nog dat de security moest ingrijpen.

• 04 Juni 2012 - 16:40

Joke:

Hallo vacantiegangers we hebben nog nooit zoveel reis informatie gekregen als nu .Dan bevalt het jullie wel heel erg goed daar .En mogen wij meegenieten van jullie vacantie ervaringen . nog een hele fijne vacantie en en goede reis groetjes Leen en Joke

• 04 Juni 2012 - 19:19

Dia:

Hoi Karin en Jan,

Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin!
    Geniet ervan!

Lfs dia

• 05 Juni 2012 - 21:40

Joke:

Proficiat saartje. 50 50 50

wij wensen je een fijne verjaardag
    en laat je maar eens lekker verwennen door Jan.we wensen je een fijne dag toe.groetjes Joke

• 06 Juni 2012 - 10:47

Anke:

GEFELICITEERD Karin!!

dikke knuffel en liefs

• 06 Juni 2012 - 18:10

Leen:

Hallo SAARTJE van Harte Gefeliciteerd
    daar in dat verre Amerika.
    En nog vele jaren in goede gezondheid
    samen met Jan.
    Geniet van deze dag en van de vacantie.
    Groetjes Leen